Proteinowe pancakes – pyszne i zdrowe placuszki białkowe

placuszki proteinowe pancakes

Proteinowe pancakes to świetny pomysł na pyszne, szybkie śniadanie albo przekąskę. Wszystko zależy od tego, jaką ilość placków białkowych zjemy. W internecie możemy znaleźć mnóstwo przepisów na placki proteinowe, bo każdy robi je tak jak lubi. Ja podzielę się z Wami przepisem na pyszne i lekkie placki twarogowe, które zaspokoją Twój głód, ale nie będą przy tym ciężkie i z pewnością będą Ci smakować!

Proteinowe pancakes przepis

Mój super przepis na proteinowe pancakes zmodyfikowałam po swojemu. Nie ukrywam, że wielokrotnie próbowałam zrobić idealne placki twarogowe, ale często niestety mi się rozwalały przy przerzucaniu ich na drugą stronę. Metodą prób i błędów opracowałam wreszcie świetny przepis na pankejki, który zawsze wychodzi dobrze. Klucz tkwi we właściwych proporcjach składników. Fit placuszki proteinowe wyjdą puszyste i pyszne. Poniżej lista produktów, które potrzebujesz do wykonania dwóch porcji na przekąskę lub jedną dużą na śniadanie.

Składniki:

  • 240g twarogu chudego
  • pół opakowania serka Danio waniliowego
  • 3 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 żółtko
  • 2 białka
  • owoce sezonowe: u mnie maliny, borówki
  • 2 łyżeczki erytrytolu
  • syrop z Agawy (może być też syrop klonowy)

proteinowe pancakes przepis

Porcja na: 1-2 osoby

Czas przygotowania: 15 minut

Twaróg umieszczamy w misie, rozdrabniamy go widelcem, a następnie dodajemy serek Danio, żółtko, mąkę oraz erytrytol. Jeżeli nie udało Wam się znaleźć chudego twarogu zastąpcie go półtłustym tylko już kalorii będzie ciut więcej ;). W osobnej misce utrzepujemy białka tak, aby je bardziej spienić (nie muszą być wcale ubite na mocną pianę). Gdy masa twarogowa będzie już jednolita dodajemy utrzepane białka powoli mieszając i łącząc składniki ze sobą.

przepis na białkowe pancakes

proteinowe placki przepis

W międzyczasie nagrzewamy suchą patelnię, bez dodatku oleju na małym ogniu. Gdy patelnia będzie już odpowiednio nagrzana, łyżką nakładamy małe placuszki. Będą nam się łatwiej przewracać, duże niestety nie lubią współpracować, zaufajcie mi 😉 Na początku mojej przygody z proteinowymi pancakes próbowałam robić duże placki ale niestety kończyło się to na tym, że nadawały się one tylko do śmieci, a patelnia do mycia. Małe placuszki twarogowe się łatwiej przerzuca, używajcie do tego odpowiednich szpatułek np. silikonowych. Opiekamy z dwóch stron na takie lekko brązowe i układamy na talerzu.

placki białkowe przepis

placuszki białkowe proteinowe

Jeśli lubicie placki z jabłkami to możecie pokroić również jabłko w kosteczkę i dodać do masy przed pieczeniem, walory smakowe również bardzo wyjątkowe.

Placki układam jeden na drugim i polewam go syropem, akurat miałam w domu syrop z agawy, który zakupiłam w Lildu, ale z syropem klonowym pancakes twarogowe również smakują świetnie. Nie miałam kiedyś syropu i użyłam miodu, powiem szczerze, że popsuł mi on tylko smak. Jednak za dużo gęstości i słodyczy, syropy są mimo wszystko moim zdaniem mniej słodkie niż miód. Dodaję ulubione owoce. Borówki i maliny świetnie pasują do tego przepisu.

placuszki białkowe przepis

Białkowe pancakes a kalorie

Takie białkowe pancakes to idealny sposób na pożywny posiłek, który możecie zabrać ze sobą do pracy czy na uczelnię. Na zimno też smakują bardzo dobrze. Białkowe pancakes możemy modyfikować dodając np. owoce do masy twarogowej i piekąc je w środku. Ja tak robiłam z malinami oraz jabłkami. Wychodziły zawsze dobrze 😉 Proteinowe placuszki to jedna z moich ulubionych przekąsek. Zawierają dużo białka i dają nam poczucie sytości bez ciężkości. Poniżej rozpisałam Wam ten przepis w aplikacji Fitatu, która wyliczyła mi dokładnie kalorykę.

ile kalorii mają placki twarogowe

W tym przypadku gdy podzieliłam danie na dwie porcje i wypada nam 297kcal na porcję i w tym przypadku polecam na II śniadanie lub podwieczorek, a jeśli chcemy zjeść placuszki białkowe na śniadanie to zalecam zjeść całą porcję o wartości 594kcal.

Placki twarogowe – przepis na redukcję

Placki twarogowe to świetna alternatywa dla dobrze nam Polakom znanych naleśników. Różnią się one jednak trochę od tradycyjnych, amerykańskich pankejków. Fit placki białkowe to lżejsza wersja dla wszystkich osób dbających o linię i tych, które chcą sobie urozmaicić swoje menu na redukcji. Dla mnie to pyszna przekąska, kiedy mam ochotę na coś słodkiego i nie muszę po ich zjedzeniu bać się o swoją linię. Jedz placki białkowe na redukcji, ale i wtedy kiedy chcesz zjeść coś wyjątkowego! 🙂

Oceń wpis!
[Łącznie ocen: 6 Średnia ocena: 5]

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.